آیا راهی برای افزایش قد کودکان و نوجوانان وجود دارد؟ درد در سنین رشد را جدی بگیرید آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟ آیا مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی در اردیبهشت پرداخت می‌شود؟ افزایش حقوق بازنشستگان منتظر تایید هیات دولت است جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط و توضیحات بانک رفاه کارگران (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند پیش‌بینی رگبار باران در برخی نقاط کشور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده درد کمک می‌کند خواص بی‌نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟ ارائه خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد توسط خادمیاران رضوی آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد | درمان «ارس» با خرد جمعی پیگیری می‌شود ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود | اعلام چگونگی محدوده‌بندی مدارس اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند! ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور | اعتیاد در ۶ تا ۸ درصد مصرف‌کنندگان سیگار‌های الکترونیک ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد
سرخط خبرها

سرقت از مسافران خارجی در مشهد با شعبده بازی

  • کد خبر: ۸۶۰۹۶
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
سرقت از مسافران خارجی در مشهد با شعبده بازی
زن جوان پس از جلب اعتماد مسافران خارجی بحث را به موضوعات اقتصادی و تفاوت نرخ ارز‌های رایج دو کشور می‌کشاند و در ادامه از آن‌ها می‌خواست تا پول کشورشان را به او نشان دهند.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ دست و پا شکسته می‌توانست به زبان‌های خارجی صحبت کند، در حدی که منظورش را به دیگران بفهماند. او با همین زبان الکن و البته اندکی خود را به مسافران خارجی نزدیک می‌کرد و پس از چرب زبانی با طرح این موضوع که می‌خواهد به زودی به کشور آن‌ها مسافرت کند، اطلاعات مختلفی از وضعیت کشور مقصد می‌گرفت. زن جوان پس از جلب اعتماد مسافران خارجی بحث را به موضوعات اقتصادی و تفاوت نرخ ارز‌های رایج دو کشور می‌کشاند و در ادامه از آن‌ها می‌خواست تا پول کشورشان را به او نشان دهند.

مسافران از همه جا بی خبر هم دلارهایشان را بیرون آورده و در اختیار زن جوان می‌گذاشتند. زن نیز پس از یکی دوبار شمردن، پول‌ها را بازگردانده و با تشکر از آن‌ها جدا می‌شد. اما وقتی این مسافران دوباره پول‌ها را می‌شمردند، متوجه می‌شدند که تعدادی از اسکناس هایشان کم شده و هرچه به دنبال زن می‌گشتند، دیگر او را پیدا نمی‌کردند.

چندین مسافر خارجی با رساندن خود به کلانتری امام رضا (ع) مشهد از زنی ناشناس شکایت کردند. همه آن‌ها مدعی بودند که این زن اقدام به سرقت پول هایشان کرده است. این موضوع از آنجا حساس بود که پای اعتبار و آبروی کشور در میان بود، بنابراین سرهنگ حسین دهقان پور، رئیس پلیس مشهد دستور ویژه‌ای برای رسیدگی فوری به پرونده را صادر کرد.
با مشخصاتی که مال باختگان در اختیار پلیس گذاشته بودند، تیم‌های تجسس کلانتری دوازدهم مشهد به دنبالی زنی جوان با مشخصاتی خاص بودند، اما این اقدام به راحتی میسر نبود.

دود اختلافی که به چشم متهم رفت

هم زمان با آغاز تحقیقات میدانی، تماسی با پلیس ۱۱۰ گرفته شد که فردی مدعی بود، اختلافی میان یک تبعه خارجی و یک زن ایرانی در خیابان‌های اطراف حرم مطهر رخ داده است و مسافر خارجی مدعی بود که این زن پول هایش را ربوده است. افسران تجسس کلانتری امام رضا (ع) با دریافت این گزارش با توجه به پیگیری پرونده مسافران خارجی، بلافاصله در محل حاضر شدند. با حضور مأموران در محل مشخص شد که در نتیجه اختلاف ایجاد شده میان این ۲ نفر افراد زیادی اطرافشان جمع شده اند.

مأموران با ورود به موضوع مناقشه و شنیدن صحبت‌های مسافر خارجی متوجه شدند که این فرد ۱۰ قطعه اسکانس ۱۰۰ دلاری به دست زن داده، اما پس از دریافت اسکناس‌ها متوجه شده که ۴ قطعه اسکناس کم شده است.

اعتراف به سرقت‌های تیزدستانه

با مشخص شدن موضوع محل اختلاف، تیم رسیدگی کننده به پرونده متوجه شدند که زن جوان احتمالا همان متهمی است که از چندی پیش در جست و جوی او هستند، بنابراین متهم و شاکی را به کلانتری منتقل کردند.
با گشوده شدن این پرونده در کلانتری و بازجویی بدنی از زن جوان، قطعات اسکناس‌های سرقتی کشف شد. با این سرنخ مهم، متهم نتوانست پرونده را به بیراهه بکشاند و هم زمان با شناسایی از سوی ۲ مال باخته دیگر، او اتهامش را پذیرفت.

زن جوان درباره شگرد به کار گرفته در این پرونده اعتراف کرد که پس از گرفتن دسته اسکناس‌ها هنگام شمردن با تردستی چند قطعه را داخل آستینش مخفی می‌کرده و در این کار چنان حرفه‌ای بوده که فرد مقابل متوجه کم شدن اسکناس هایش نمی‌شده است.
این متهم تاکنون به سرقت ۱۳ فقره اسکناس ۱۰۰ دلاری از ۳ نفر اعتراف کرده است که رقم ریالی آن حدود ۳۵ میلیون تومان می‌شود.
با دستور فرمانده انتظامی مشهد، تحقیقات از متهم برای روشن شدن دیگر سرقت هایش آغاز شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->